Ta och ge..

Ibland pratar vi om att ta och ge (i handelsbranschen alltså).
Min klasskamrat var med om ett ypperligt exempel en gång då hon blivit inbjuden till en kundkväll hos en butik. Det bjöds på mingel och förtäring. De hade extraöppet för sina käraste kunder. Min vän minglande och tog för sig av snacksen men kände då senare att hon behövde köpa något även fast hon egentligen inte var så sugen.
Hon tog och därför kände hon sig tvungen att ge tillbaka..

PRECIS
så känner jag nu! Damn you vattenflaska..

De erbjöd mig en gratis vattenflaska och jag tog den, i gengäld måste jag ge dem min tid..
Nu kan ju detta kanske inte jämföras egentligen. Att jag ger Friskis min tid tjänar ju iofs i bättre fysik hos mig själv. Men det är svårt att se det så just nu, när jag egentligen vill slappa framför ett avsnitt Bukowskis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0