Allt är fantastiskt..

Folhögskola är fantastiskt. Min skola är fantastisk.
Vi har alla lediga lov man kan ha, sportlov, jullov, höstlov, påsklov - finns det ett lov har vi det!
Inga tentor, vilket utesluter sena kvällar framför tjocka böcker, vilket medför lediga helger och kvällar.
Skolan ligger fint till, ute på en udde i Siljan. Utsikten är svårslagen.
Lokalerna är bra, fina, fräscha, stora men ändå mysiga. Linjerna är häftiga, vi har design, dekoratör så klart, keramik, metall, bokbinderi och allmän linje.
Här är allt möjligt!
Våra rum är funktionella och fina. Och billiga!
De fem andra i mitt kollektiv är trevliga, vissa känner jag bättre än andra. Vissa kommer jag sakna!
Känslan här på skolan är familjär och trygg. Som i förra veckan när jag glömde mitt fönster på vid gavel hela dagen och ingen ens hade brytt sig om att stjäla mina saker..

Maten är ett underbart kapitel för sig. God, vällagad, varierad och hemlagad!
Lärarna är bra, engagerade, generösa, tillgängliga och erfarna.
Ingenting är något problem för receptionisterna. De kan allt, de löser allt!
Vaktmästarna fixar, hjälper och ordnar! Allt från igen-kalkade duschmunstycken till vinterdäck med valfri dubb och fälg till diverse skyltningar.
Städerskan städar som att hon aldrig gjort annat!

Vi har inspirerande gästlärare, föreläsningar, vi får åka på mässor och roliga studiebesök.
Gymet må vara haltande men ändå funktionellt och gympasalen har fått nytt golv.

Min klass är min familj här.
Vi är roliga, vi är snälla, vi fikar, vi är vänner, vi är duktiga, vi utbyter erfarenheter, vi är kreativa, vi är självklara, vi delar, vi är vi, vi skrattar, vi drömmer, ibland gråter vi, vi umgås, vi lagar mat, vi pratar, vi är grannar, vi är överens, vi tycker om varandra, vi dricker kaffe, vi håller kontakten, vi trivs, vi stöttar, vi vill.

Allt är så bra, så bra men vissa dagar kan jag inte låta bli att längta hem..
Hem till Sundsvall, hem till mina vänner, hem till min familj och hem till Andreas!

Idag var en sån dag..

Kommentarer
Postat av: Lina

stor kram!

2011-01-27 @ 13:35:16
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Anne

men snart kommer lite sundsvall till dig i alla fall :)

2011-01-27 @ 17:19:15
Postat av: andreas

aww !!! saknar dig :)

2011-01-27 @ 17:52:14
Postat av: zassa

Bamsekram till dig! :)

2011-01-27 @ 21:37:25
URL: http://www.zassy.devote.se
Postat av: sofiasniper

Jag vet precis vad du menar. Känner igen mig i vartenda ord i detta inlägg. Älskar min skola, folkhögskola är nåt speciellt.. och även om jag aldrig mått bättre och trivts så bra så kommer Sndsvall ändå alltid vara mitt hem.. och det kommer jag alltid sakna ibland, vars jag än är.. :)

2011-01-28 @ 11:03:49
URL: http://sofiasniper.blogg.se/
Postat av: Christel

Åh du ä KÖNG :D

2011-01-31 @ 16:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0