Två sorters klumpar..

Den första klumpen fick jag i halsen när Hamed från allmän linje stog upp inför halva skolan och berättade om sin resa till Afghanistan som han gjorde på höstlovet förra året. Efter sju år på flykt kom han till Sverige för 15 månader sedan och hamnade slutligen i Leksand. Han visade oss bilder på landet, på de släktingar han hade kvar, han svarade på frågor och sken som en sol när han berättade om hur glad han är att han fick komma hit till Sverige. Han började resan som 13åring - ensam, utan föräldrar, inga pengar! En tragisk historia som slutade lykligt!
Det satte lite perspektiv på saker och ting - nästa gång mitt tåg är försenat eller jag förstör någon tröja ska jag tänka efter en extra gång på hur bra jag faktiskt har det!

En historia som var lite oseriös och slutade halvt olyckligt var dagens min andra klump, lerklumpen!
Jag och Amelie bestämde oss för att testa skulpturkroki! Som kroki, fast med lera helt inte så enkelt!

Lerklumpen, så orörd och oskyldig.


Scary mud.. Bilden till vänster visar ett taffligt försök till att göra en torso. Just på bilden är den inte riktigt klar, men å andra sidan var den inte snyggare färdigställd heller.. Haha!


Andra posen var liggande. Nästan så att det var enklare! Eller inte..

Någon vidare keramiker lär jag nog aldrig bli - fy satan vad svårt det var, meeeen jag måste nog prova en gång till iaf.
Damn it was fun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0