Hej Egypten!

Ibland läser jag bara karastrofartiklarnas rubriker, inte för att jag inte bryr mig utan för att de gör mig ledsen och less. Mycket händer på andra sidan jordklotet och jag känner mig mest maktlös när jag läser! Jag är djupt tacksam för att inte jag eller någon jag känner är drabbad!

Men idag sög det till lite extra i magen när jag skrollade runt på Expressen.se

Den här mannen, Bert Sundström, var hos oss på skolan innan jul och berättade om hur det var att vara utrikeskorrespondent för SVT. Han höll en mycket personlig och intressant föreläsning för oss om vikten av nyheter. Hur man måste fiffla och smussla för att ens få komma in i ett land med alla sin utrustning, stå halvt i eldstrider och samtidigt rapportera/överleva. Hur han som reporter blivit anmäld hit och dit och om de oskyldigt drabbade i krigshärjade länder. Han svarade på frågor, visade klipp och var så jäkla helylle!
Jag vill även minnas att han inte ens tog betalt utan hans ända krav var tågbiljetten hit.

Så kom igen. Släpp honom nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0