Irritation!!

Telefonen ringde imorse, något 08-nummer. Sjukt irriterande för jag känner ingen i Stockholm med hemtelefon - alltså är det en försäljare. Jaja, jag vill ändå inte ha något så jag svarar inte. Andra gången det ringer från samma nummer trycker jag av. Vad vill dom? Tredje gången det ringer har jag laddat upp med ursäkter för att inte köpa något och jag ska även försöka få fram att jag inte vill att de ringer igen!
Så jag svarar..
Jag: Aina! Med en seriös och låg ton.
Röst i telefonen: Vad e det för en dag? E de en vanlig dag? Nej de e ingen vanlig dag för imorgon är det Ainas födelsedag, HURRA HURRA HURRA! Grattis i förskott!

WHAT? Johanna? Hon är ju i Thailand. I Thailand var hon också men på hennes jobb kunde hon ringa från en telefon som hade ett Stockholmsnummer!
Irritation byttes till otrolig glädje på 0,2 sekunder! Damn vad glad jag blev! Top tre samtal i år!
I maj torde hon vara på svensk mark igen och jag längtar!

Återkommer med andra lyckliga stunder från födelsedagshelgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0