Blogg heter blogi på finska.

Slutuppgiften är bara nästan klar. Den ska redovisas på måndag. Jag tjivas med vattenfärger och underskott på inspiration. Whatever.. På måndag kommer den vara klar och jag kommer vara nöjd. Faktiskt!

Imorgon däremot, bär det av till Helsingfors men lilla klassen. Damn vad kul vi ska ha. Strosa runt, kanske shoppa något? gå på roliga affärer, dricka kaffe, handla på taxfree, dricka drinkar osv.
Med hjälp av nästan finska Sanna har jag har övat in ett par fraser typ.. Den här satte sig bäst.
Var är min hytt? = Missä on minun hytti
Sedan innan kunde jag den här ramsan som jag lärt mig av en annan nästan finsk Sanna:
Pappi = präst
Hevinen = häst
Suolaa = salt
Kaikki = allt

Jag är lätt redo för Helsinki, är Helsinki redo för mig?


Kommentarer
Postat av: sanna

kommer en till nästan finsk sanna med det viktigaste. kippis = skål. viktigt!

2011-04-14 @ 00:54:57
URL: http://eggnbacon.blogg.se/
Postat av: Pärlan

det här var det mest lärorika inlägget ever!! =)

2011-04-14 @ 20:31:16
URL: http://lifeofpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0