Weihnachtsdekorationen

Det bor en tysk tjej i min korridor. Jag blir alltid så inspirerad att prata tyska.. även fast jag inte kan..
Vill liksom säga, "guten morgen mein freund", men hon skulle nog titta konstigt på mig. Hon pratar ju faktiskt flytande svenska sedan långt tillbaka.
Ibland joinar hon mig när jag tittar på Vem vet mest? kanske det bästa programmet ever.. och jag tror då att hon ska kunna allt om tyskland.
Men det kan hon inte. Varför skulle hon det? Jag kan ju knappast allt om Sverige.
Hon är cool i alla fulla fall! jaja..

Ni kanske tror att vi mest dricker kaffe och lallar runt här på skolan. Men nej. Visst dricker vi mycket kaffe men i dag har faktiskt jag och Amelie slitit lite också!
Vi håller som mest på att förbereda kommande veckas julskyltning i butikerna!
(Som troligen inte heter weinachtsdekorationen på tyska.
.)
MEN

Amelie har sågat   och jag har målat

Sen har jag också sågat.. Men Amelie har inte målat.. än..

I morgon är det Gamlingsfest som gäller är på skolan. En årlig tradition där förra årets elever bjuds in, det blir en trerättersmiddag och en rejäl fest!

Very much exciting!!

Guten abend meine freunds!

Kommentarer
Postat av: Lina

jag försökte trycka på gilla-knappen, men det fanns ingen. pussogodnatt.

2010-11-20 @ 00:50:19
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Karin

Älska vem vet mest! Best ever! vem vet mest in my heart!

2010-11-21 @ 02:34:16
URL: http://karinembretzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0